English

Haberler

Orkide haberlerine bu sayfadan ulaşabilirsiniz...

Zeytinyağı İhracat

ZEYTİNYAĞI’NDA İHRACAT DOLUDİZGİN 2013 yılında “Zeytinyağı” konusunda atağa kalkan ve yatırımlarını artırarak ihracatta sınır tanımayan Küçükbay A.Ş., ihracatta ülke sayısını 121’e yükseltti. Dünyanın her kıtasına “Orkide” markalı ürünlerini ihraç etme başarısını gösteren Küçükbay A.Ş., Uzakdoğu’da Japonya, Singapur, Endonezya, Myanmar, Tayland, Macau gibi ülkelerden sonra Çin pazarında da zeytinyağı ihracatıyla atılımlarını sürekli yeniledi.

İspanya’da Yağışların Azalması Türk İhracatçısının Önünü Açtı

Zeytinde dünyanın en önemli üreticisi ve ihracatçısı olan İspanya’da, yıllık 1 milyon 400 bin ton olan rekoltenin 600 bin tona gerilemesi ve döviz kurundaki yükseliş ise Türk ihracatçılarının önünü açtı. İspanya’da yağışların azalması ve yaşanan kuraklık bu ülkede üretimi olumsuz etkiledi. Böylece Küçükbay ve Türk zeytinyağı üreticisi geçen sezon ihracat yapılmayan İspanya, Portekiz, Burkina Faso, Cezayir, Fas, Kongo, Liberya, Madagasgar, Moritanya, Nijer, Grenada, Kolombiya, Meksika, Peru, Şili Tayvan, Bulgaristan, Litvanya, Romanya ve Dubai'ye yeniden zeytinyağı ihracatı gerçekleştirdi. Bunun neticesinde yurdumuz zeytinyağı ihracatçısı daha önce İspanya’nın hakimiyeti altında bulunan ve ihracatın yapılmadığı ülkelerin pazarlarına bu sezon hızlı bir giriş yaparak yıllık ihracatı 5 kat artırmayı da başardı.

Zeytinyağı konusunda sektörün önemli bir oyuncusu olmayı hedefleyen Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, Türkiye’nin yakalanan bu fırsatı iyi kullanması gerektiğini belirtti. İspanya’da rekoltenin beklenenin çok altında kalması ile uluslararası piyasalarda dengelerin değiştiğini söyleyen Küçükbay, “Sezon başında 1 milyon ton rekolte beklediğini açıklayan İspanya, ilerleyen aylarda rakamı önce 800 bin tona ardından 600 bin ve son olarak 550 bin tona kadar çekti. Dünya zeytinyağı üretiminin %40-45’ini karşılayan İspanya’da yaşanan bu rekolte düşüklüğü Türk ihracatçısının işine yaradı. Yakalanan bu fırsat sezonluk olarak düşünülmeden önümüzdeki yılların planları yapılarak girilen pazarlarda kalıcı olmanın yolları aranmalı” dedi.

Türkiye’nin uluslararası piyasalardaki en büyük rakibinin İspanya olduğunu tekrar hatırlatan Küçükbay sözlerine şöyle devam etti: “İspanya kriz dolayısıyla tarıma verdiği desteklerde ciddi kısıtlamalara gidiyor. Bu kısıtlama çerçevesinde zeytin üreticilerine kilo başına verilen 1,3 euroluk destek 1 euronun altına çekildi. Hem teşviklerdeki kısıntılar hem de rekolte düşüklüğü, İspanya'da zeytinyağı fiyatlarını yükseltti. Bu da Türkiye'nin rekabet gücünü arttırdı. Dolayısıyla Türkiye’nin önü açıldı. İspanya’daki gelişme, içerideki zeytinyağı stoğunu eritme açısından da büyük bir fırsattır.”

 

03.04.2014